اضافه کردن نور به عکس های ترکیبی

نورپردازی برای گرفتن یک عکس از یک قهرمان ورزشی در استودیو کار دشواری است. در این مقاله چند تکنینک نورپردازی را از زبان عکاس حرفه ای، آقای جیمز کوآنتز، بخوانید.


 جمیز برای گرفتن این عکس از بازیکن بیس بال از یک دوربین عکاسی نیکون Nikon D700 و لنز نیکون Nikkor 24-70mm f/2.8G ED استفاده کرده است و عکس را با تنظیمات نوردهی 1/60 ثانیه با دیافراگم f/6.3 در ISO 200 گرفته است.

هنگام گرفتن عکس از ورزشکاران دانشجو برای دانشگاه کارواینای جنوبی در شهر کلمبیا، عکاس حرفه ای، جیمز کوآرنتز، تلاش می کند هیجان بصری یک بازی واقعی را ایجاد کند. او این کار را اغلب با استفاده از پس زمینه های روشن شده با نور فلاش که باعث برجسته شدن سوژه پرتره می شود، انجام می دهد.با این وجود، قرار دادن یک ورزشکار در چنین پس زمینه ای باعث می شود نورپردازی داخل استودیوی او کار دشوار و پر چالشی شود.

اقای کوآنتز توضیح می دهد که : «من همیشه قبل از تنظیم نورهای استودیویی خود ابتدا یک پس زمینه را انتخاب می کنم». چرا؟ به دلیل اینکه نورپردازی این پس زمینه کم و بیش تعیین می کند که نورهای استودیو چکونه و در کجا باید قرار بگیرند. اگر جهت نورهای استودیوی با جهت نور در پس زمینه ترکیب شده متفاوت و در تضاد باشد، عکس حاصل جعلی و غیر واقعی به نظر می آید. به عنوان مثال، به این توجه کنید که چگونه چراغ های دارای هاله استودیم تقریبا در جایی قراردارند که دو نور پس زکینه کوآنتز به نحوی که در شکل نشان داده شده است، قرار دارند. این امر قطعا یک تصادف نیست.

تکنینک نورپردازی دوم برای عکس های ترکیبی : نور پشت سر یا نورپردازی از پشت سر. کوآنتز با ترسیم کردن خطوط کلی و اصلی سوژه خود با نور، کاری کرد که خارج کردن بازیکن ضربه زن از پس زمینه تیره در فرآیند ترکیب بندی آسان تر شود.

سایر نکات مهم در نورپردازی استودیویی

  • انداختن نور مستقیم به لنز : چراغ های استودیوم در پس زمینه تصویر چنین به نظر می آیند که مستقیم به سمت لنز دوربین نشانه رفته اند، و به هیجان این صحنه پویا اضافه می کنند.
  • نورپردازی ماهیچه های ورزشکار : کوآنتز با قرار داد نورهای خود برای نورپردازی دست بازیکن ضربه زن از بغل هایلات ها و سایه هایی را ایجاد کرده است که قدرت این ورزشکار را به شکل اغراق شده ای نمایش می دهد.

  • نورپردازی سوژه از پشت سر : نورپردازی از پشت سر علاوه بر مزیت های ترکیب بندی خود خطوط کلی پیکر ورزشکار را ترسیم کرده، و ورزشکار را از پس زمینه جدا کرده است.
  • سایر جزئیات : کوآنتز برای گرفتن این عکس دوربین را از یک وضعیت و زاویه پایین استفاده کرده است، که جرقه هایی را به پس زمینه ترکیب شده اضافه کرده است و چوب و توپ بیس بال را تار کرده است تا حالت انفجاری ضربه زدن به توپ را تداعی کند.

جمیز کوآنتز برای گرفتن این عکس از نورهای استروب ( نور تک که قادر به فلاش زنی است ) Paul C. Buff Einstein استفاده کرده است. او این نورها را به زمان های فلاش زنی بسیار کوتاه ( حداقل تا 1/13000 ثانیه) دوست دارد، که برای فریز کردن جرکت بسیار مناسب هستند. ( تمام تارشدگی ها در این در فرآیند پس از تولید به آن اضافه شده اند). منبع نور شدیدی که از کلاه خود ورزشکار منعکس می شود یک نور Einstein غیر پراکنده (متمرکز) (A در دیاگرام بالا) است؛ بالا سر ورزشکار، یک نور استروب شبکه شده به همراه سافت باکس بالای کلاه خود و دست ها را روشن می کند (B)، در حالی که دیش Paul C. Buff (C) چوب بیس بال و پای عقب را روشن می کند. این سه نور بر روی هم نورپردازی ای را ایجاد کرده اند که جمیز کوآنتز اسم آن را Hero Lighting ( یک اسم کاملا شخصی است ) گذاشته است. یک نور پوششی که به وسیله یک Paul C. Buff Octabank (D) ایجاد شده است، جلوی ورزشکار را روشن کرده است، در حالی که یک پرچم سیاه (E) مانع از برخورد نور پشت سر با لنز می شود. در پشت صحنه، یک دستیار (F) توپ را برای ضربه زن پرتاب می کند و کوآنتز نیز تصاویر حاصله را بر روی یک لب تاپ بررسی می کند. کوآنتز جمعیت موجود در پس زمینه عکس را بعدا در فرآیند پس از تولید به عکس اضافه کرده است.

منبع:پارس کانن

/ 0 نظر / 3 بازدید